محشر یا دی جی مریم

سلام
این محشرم واسه خودش محشری به پا کرده ها ...
من نمی دونم اینو چرا کاریش ندارن ... یه عده می گن گرفتنش ... یه عده می گن آزاده به هر حال ما نفهمیدم طرف حسابمون این وسط کیه !
خدائی من که با تریپش خیلی حال می کنم از اون دخترای شیطونی باید باشه که یه شهر رو می ذاره رو سرش و کک هم نمی گزتش ؟؟؟
خلاصه محشر خانوم ما همینجا اعلام وفاداری خود را به آرمان مقدسی که در پیش گرفته اید اعلام می نمائیم و آماده هر گونه جانفشانی در راه ارزشهای والائی که در وجودتان یافت می شود اعلام می کنیم ..
در ضمن یه چیز را باید به هتون یاد آوری کنم که اگر قدر خودتون رو بدونید قطعا به جایگاه والائی در بین خوانندگان زن ایران دست پیدا خواهید کرد .
از قدیم گفتن نابرده رنج گنج میسر نمی شود 
اینم مصاحبه محشر خانوم با بی بی سی

حرفها و عکسهای دروغی زیادی از این پدیده جدید موسیقی ایران روی سایتهای اینترنتی هست. حتی یک ویدیو ازش ساختن که روح خواننده اش ازش بی خبره.

و باز هم قبل از اینکه مصاحبه اختصاصی رها از بی بی سی رو با دی جی مریم ( ولی اسمش این نیست) بخونین
به نمونه آهنگهاش با اسمهای درستش گوش بدین که دیگه اسمها رو اشتباه نگین و خواننده شو حرص ندین.
لیست آهنگها با اسمهای درست.

و از آلبوم جدید:


چند روز پیش از ایران با ما تماس گرفتن که دختر خانمی که به دی جی مریم معروف شده می خواد که با یک مصاحبه پرده ابهام رو از هویتش بر داره تا نارضایتیش رو از کپی غیرقانونی آهنگهاش و شایعاتی که درباره اش هست، بگه.
رها رفت جنوب تهران و این خواننده نوجوان (teenager) رو از نزدیک دید . . .

موسیقی تو رو من اولین بار توی تاکسی شنیدم و برام خیلی جالب بود که این موسیقی چطور سر از اینترنت و ماشین های توی خیابون در آورد !؟
موزیک من توی کنسرت هایی که من برای بانوان گذاشته بودم به سرقت رفت! این کار من حتی به صورت یک اتود بود و آلبومم هم هنوز Mix نشده بود. اجراهای من به نفع ایتام ، مدرسه سازی و مریض های روانی بیمارستان رازی بود و من اصلاً راضی نبودم که این آهنگ ها پخش بشوند.

گفتی برای بانوان برنامه اجرا می کنی. همین چند لحظه پیش برای من یک برنامه اجرا کردی که خیلی جالب بود. با آهنگ هات هم می رقصی ، یعنی میتونی یک کنسرت زنده داشته باشی. کنسرتی که برای بانوان در فرهنگ سراهای جمهوری اسلامی می گذاشتی رو به همین صورت برگزار می کردی ؟
بله. ما برای اجرا برای بانوان هیچ مشکلی نداریم.

تا حالا چند تا کنسرت گذاشتی ؟
پنج شش تایی گذاشتم ، ولی بیشتر اونها کارهای مولودی خونی بوده. یعنی کارهای مذهبی مثلاً درباره حضرت زهرا. از چهار سالگی پدرم وقتی تشخیص داد که میتونم بخونم ، من رو کلاسهای مختلف گذاشت تا به سنی رسیدم که تونستم مولودی خوانی کنم.

حتی مدرسه هم که می رفتم ، سر صف قرآن می خوندم و یا مثلاً در گروه سرود بودم. مشوق اصلی من هم پدر و مادرم بودند. اونها بودند که من رو همیشه به جلو هل می دادند. من بعضی وقت ها با خودم می گفتم اگر اینها نبودند ، من الان به اینجا نمی رسیدم.

کارهای مذهبیت هم به صورت Techno بوده و باهاشون می رقصیدی ؟
کارهای مذهبی من هم ریتمیک هستند. چون دوست دارم جوونها خوششون بیاد و ارتباط برقرار کنند.

یعنی از مولودی خونی شروع کردی و رسیدی به خوندن Techno هایی که ما شنیدیم ؟
بله. درسته.

چند سالته ؟
۱۸ سال

اسم واقعیت چیه ؟
من محشر ، فرزند زمین ، پدرم خورشید ، مادرم زمین ، برادرم آتش و خواهرم آب.

چرا فکر می کنی به نام DJ Maryam معروف شدی ؟
چون کارهای من رو از من دزدیدن و اسم خودم رو نمی دونستند. هر کسی برای خودش یک اسم انتخاب کرد مثل DJ Maryam ، مریم رها ، مریم راهی ، مریم تارا و ...

تو یک سری مطلب از اینترنت چاپ کردن که همه راجع به یک شخص به نام DJ Maryam نوشته شده که میگی همه اینها شایعه هست ، میتونی یکی رو برامون بگی ؟
بله ... " DJ Maryam که در تهران اولین آلبوم خود را خوانده ، اکنون در بازداشت به سر می برد! اون در اولین آلبومش خود را به عنوان یک پدیده موسیقی نشان می دهد. پدیده ای که پس از بهترین خواننده زن ایران یعنی گوگوش ظهور کرده! " ... همه اینها شایعه هست! من نه تا حالا دستگیر شدم و نه اینکه کسی به من حرفی زده! اسم من هم DJ Maryam نیست ... اسمم محشر هست !!! قربان شما!!!

محشر ، واقعاً محشری ... با اون رقصی که برای من انجام دادی و اجرای که داشتی. برام خیلی جالب بود که از اجزای صورتت استفاده می کردی و کاملاً با موسیقی همراه بودی. اصلاً به فکر این هستی که یک کنسرت برای همه آدم ها نه فقط بانوان اجرا کنی ؟
من دوست دارم فقط برای خانم ها کنسرت اجرا کنم.

یعنی اصلاً فکر نمی کنی که دلت بخواد روزی یک کنسرت داشته باشی که یک عالمه جمعیت بشینن اونجا و با اسم واقعی خودت معروف بشی ؟
با اسم خودم باشه ولی خوب یک عالمه جمعیت میتونه همه شون خانم باشه! اونهم فقط به خاطر اینکه از کوچیکی ، خودم در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم و اعتقاداتم رو هنوز از دست ندادم.

برام جالبه. اینجا یک عالمه آقا هست! آهنگ سازی که آهنگ های تو رو ساخته و شاعری که شعرهای تو رو نوشته. تو جلوی اونها اجرا می کنی اما حاضر نیستی جلوی آقایان دیگه اجرا کنی ؟
برای اینکه با مقنعه و مانتو هستم. تمام خانم هایی که در گروه های مختلف موسیقی ، خوانندگی رو به صورت آوا خونی یا زیر صدا خوندن اجرا می کنند ، هیچ مشکلی ندارند. ولی نمیخوام جلوی آقایون برنامه اجرا کنم. اینهایی هم که الان باهاشون کار می کنم ، همه مثل برادرهای من هستند. مثلاً برادر خود من هم نوازنده است!

توی این کنسرت هایی که برای خانم ها اجرا می کنی چی می پوشی ؟
خیلی اسپورت ( ورزشی ) میرم روی صحنه ... سعی می کنم خیلی ساده باشم. موهام رو هم با روبان های صورتی یا قرمز به صورت خرگوشی می بندم. آخر کنسرت هم ، روبان هامو پرت می کنم به سمت جمعیت. موهام هم به مدل مو محشری معروف شده! مردم هم آخر ، سر روبان ها دعوا می کنند!


یعنی چی کار می کنند دقیقاً ؟
روبان ها رو تیکه تیکه می کنند!

چی شد که موسقی تو از مولودی خونی به Techno تغییر شکل پیدا کرد ؟ آیا خودت به این نتیجه رسیدی و یا مثلاً با آهنگ سازی آشنا شدی ؟
به خاطر اینکه من حرکت رو دوست دارم ، Techno رو شروع کردم. به نظر من تو هر زمینه ای ، اگر جوون هامون به حرکت در بیان کشورمون به سمت پیشرفت میره.

من توی مجموعه فرهنگی پدرم هستم ، اونجا هم آهنگ ساز ، شاعر و نوازنده هست. اکثراً هم که شما گفتید آقا نیستند! من توی اجراهام نوازنده خانم هم دارم. فقط توی استودیو آهنگ ساز من آقا هست ... ایشون میسازه و من میرم توی کنسرت می خونم و زیاد هم همدیگر رو نمی بینیم و من بیشتر با خانم ها سر و کار دارم.

الان آهنگ ساز گروهتون آقای " مهدی احمد پوریان " هم اینجا هستند. آقای احمد پور ، چطور شما با محشر آشنا شدید ؟
بنده به عنوان سرپرست گروه موسیقی مرکز اسطوره شناسی استخدام شدم. حیطه اصلی فعالیت من در زمینه موسیقی کلاسیک هست. از اونجایی که محشر خانم از لحاظ کلاسیک خونی بسیار حرفه ای عمل می کردند و اساتید بسیار حرفه ای هم داشتند ، این بود که ما به فکر افتادیم و گفتیم که ایشون توانایی لازم رو برای خوانندگی داره ، در ضمن ما هم امکاناتش رو داشتیم ، پس اومدیم و برای گروه خودمون به صورت صمیمانه یک سری کارهایی رو اجرا کردیم.

البته قابل ذکر هست تنها ترین کار "میان سنی" که من انجام دادم و فکر می کنم به خاطر حیطه فعالیتم آخرین کارم هم باشه ، همین کارهایی بود که با خانم محشر انجام دادم که متاسفانه به دست یک سری اشخاصی که همه جا پیدا میشن ، به سرقت رفت و به سرعت هم پخش شد. به دلیل صدای قشنگ و ناز خانم محشر.


محشر خانم ، آیا اصلاً فکرشو می کردی که موسیقی خودت انقدر پخش بشه و همه گوش بدهند؟ مثلاً شده خودت تا به حال برخورد کنی که بری و یک جا موسیقی خودت رو بشنوی ؟
مغرور نیستم اما من چون خودم رو همیشه از کوچیکی قبول داشتم و خیلی هم زحمت کشیدم و هدفی داشتم و همیشه پیگیر هدفم بودم ، به این صورت فکر می کردم. البته الان هم ، فکر نمی کنم هنوز به هدفم رسیده باشم. من نظرم بالاتره ...

یعنی چی نظرت بالاتره ؟
چون الان آلبوم من مرزها رو طی کرده و شنیدم که جاهای مختلف دنیا آهنگ های من رو میذارن ، دلم می خواد مثل خواننده های بزرگ دنیا بشم. چون من خیلی مونده به DJ بودن برسم.

پس در حقیقت کار DJ رو نمی کنی و آهنگ سازی رو شخص دیگری انجام میده و تو فقط میخونی ، درسته ؟
بله.

اگر به خودت بود که برای گروهت اسم انتخاب کنی ، به جای DJ Maryam که برات انتخاب کردن ، چه چیزی انتخاب می کردی ؟
محشر.

خودت کدوم یک از آهنگ هات رو بیشتر از همه دوست داری ؟
من همه رو دوست دارم. ولی آهنگ " یه یه " میشه گفت گلچین آهنگ هام هست.

روی صدای تو یک عالمه Effect صوتی هست. آیا خودت این Effect ها رو می پسندی ؟
بله! چون که به سبک روز دنیا هست. الان حتی تو کشور خودمون هم اشخاصی هستند که از این Effect ها استفاده می کنند ، چه برسه کشورهای دیگه! چون آهنگ های روز دنیا اینطوری هست. ما نمی تونیم برگردیم و مثلاً سبک موسیقی سال چهل و هشت رو اجرا کنیم ، چون جوونها نمی پسندند. خود من هم چون جوون هستم و ۱۸ سالم هست ، این سبک رو دوست دارم. من این آهنگ رو در ۱۶ سالگی خوندم. یعنی دو سال پیش.



اولین باری که موسیقی خودت رو شنیدی ، کجا بوده ؟

اگر راستش رو بخواهید اولین بار خودم نشنیدم. ولی به گوشم می رسید که جاهای مختلف پخش شده. بعدها وقتی خودم مثلاً از خیابون رد می شدم ، میشنیدم ... اوایل خیلی برام سخت بود و گریه می کردم که نکنه کارم با شکست روبرو بشه. ولی خوب با صحبت های پدر و مادرم به این نتیجه رسیدم که باز هم می تونم روی پای خودم بایستم و آهنگ های قشنگ تر برای خانم ها اجرا کنم.

از اونجایی که من میدونم چند تا آهنگ جدید هم داری که اقلاً هنوز به قول خودت به سرقت نرفته ، می خواهم بدونم که با این آهنگ ها چی کار می خواهی بکنی ؟
این آهنگ ها رو بهش چارچنگولی چسبیدم که ندزدن! یعنی خیلی سفت چسبیدم و نمی خوام این به سرقت بره. البته آلبوم پیش هم که به سرقت رفته ، دو سال حفظش کرده بودم. برای آلبوم جدیدم می خواهم در وزارت ارشاد راه قانونی اش رو طی کنم. آلبوم قبلی من هم هنوز در وزارت ارشاد هست و می خواهم از راه قانونی مجوز اون رو هم بگیرم.

تو خواننده زن هستی و تک خونی هم می کنی. فکر می کنی وزارت ارشاد این رو قبول می کنه ؟
شاید قبول بکنه. ولی برای کنسرت بانوان ما هیچ مشکلی نداریم .

گفتی دو سال آلبومت رو نگه داشتی. توی این دو سال می خواستی با آلبوم چیکار کنی ؟ چرا خودت زودتر پخشش نکردی که شخص دیگری این کار رو نکنه ؟
ما این آهنگ ها رو برای کنسرت بانوان ساختیم! این موسیقی رو ساختم که تکمیل بشه ، مخلوط کردن اون کامل بشه ، مجوز اون رو از ارشاد بگیرم و کلاً برای این موارد صبر کردم. چون طی کردن راه های قانونی در ایران یک مقدار زمان می بره. یک آهنگ هم ساختیم به اسم " دزد دریایی " که اون رو در کنسرت بانوان برای اون کسی که آلبوم من رو دزدید اجرا می کنم!

"دزد دریایی" که میگی برای دزد آهنگ هات ساختین برای آلبوم جدیدت هست ؟
بله.

پس یکی از آهنگ هایی هست که دزدیده نشده و تا حالا هیچ جا پخش نشده ، درسته ؟
درسته. فقط شما اون رو گوش دادید.

یک آهنگ هم داری به نام " هوار هوار " که خودت بهم گفتی تِم تاجیکی داره. درسته ؟
بله. چون تاجیک ها زبان شیرینی دارند ، دوست داشتم یک آهنگ به صورت تاجیکی بخونم. چون هم خیلی دوستشون دارم و هم دوست دارم که اونها هم به همین اندازه من رو دوست داشته باشند و که دوستیمون دو طرفه باشه.

آیا همه آهنگ هاتون رو خودتون ساختید و یا شده که از یک آهنگ Techno خارجی استفاده بکنید ؟
همه آهنگ ها رو آهنگ ساز خودم ، برای من ساخته و از هیچ جایی برنداشتیم! این آهنگ ها مخصوص خود من هست ... محشر ...

بعضی از شنونده های ما پرسیدند که چطوری می تونند به موسیقی تو دسترسی داشته باشند ؟ آیا تو خودت یک سایت اینترنتی داری ؟
بله. http://www.mahsharmusic.com

تو سایتت چی هست ؟
چون تازه راه افتاده قراره یک چیزهایی توش بذاریم. موزیک خودم، خبرهایی راجع به خودم و مسائل فرهنگی مجتمع فرهنگی که در اونجا کار می کنیم.

یک آهنگ جدید دیگه هم خوندی که اون جزو آهنگ هایی هست که کسی نداره به نام " مترسک " ... آهنگ ساز این آهنگ هم پیش ما هستند ... مازیار .... مازیار کِی این آهنگ رو ساختی ؟
این آهنگ رو در حدود سه ماه پیش ساختم که محشر خانم برای کنسرت بانوان می خواستند استفاده بکنند. چون کار من بیشتر موسیقی الکترونیک هست ، این کار رو به صورت الکترونیک و با استفاده از کامپیوتر و سینتی سایزر ساختم و آوردم و در اختیار ایشون گذاشتم ، محشر خانم گوش دادند و رضایت دادند و در نهایت کار رو شروع کردیم.

محشر : این آهنگ مترسک رو می خواهم تقدیم کنم به همه بر و بچه های بی بی سی !

مرسی. من هم امیدارم همون طوری که خودت می خواهی ، یک روز یک کنسرت باشکوه بدی با اسم خودت و اگر آقایون نمی تونند بیان ، اقلاً من میتونم بیام!


 
نظرات 2 + ارسال نظر
مهشیر پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 07:16 ب.ظ

عالیه افرین

وحید شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:39 ب.ظ

آهنگات خیلی باهاله
ولی می خواستم بگم تو اینجا نمی تونی بخوبی کاراتو انجام بدی وهر آهنگی که خواستی مجوز بگیری
تو یه خواننده ی جهانی میشی
آهنگایه ترکیهم بخوان
با تشکر از ارومیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد